» صفحه اصلی » ایستگاه نقاشی/ پنجره‌ای به سوی عشق و ارادت به امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
صفحه اصلی - کانون های خدمت رضوی استان تهران

ایستگاه نقاشی/ پنجره‌ای به سوی عشق و ارادت به امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در دهه کرامت

۲۳ اردیبهشت ۰۳ 1۰20

کانون هنر و محصولات فرهنگی خدمت رضوی منطقه نوزده تهران، به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و ایام ولادت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، یک ایستگاه نقاشی برای کودکان و نوجوانان برپا کرد.

به گزارش آسمانی نیوز ، نقاشی یک فعالیت جذاب و خلاقانه برای کودکان است و می‌تواند راه موثری برای تربیت و جذب آنها باشد. به علاوه ، نقاشی با موضوع دهه کرامت، فرصتی ارزشمند برای آشنایی کودکان با سیره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و ترویج فرهنگ رضوی است. این نوع نقاشی ضمن تقویت باورهای دینی، خلاقیت و مهارت‌های کودکان، می‌تواند صحنه‌هایی از زندگی ائمه(ع)، تصاویر حرم های مطهر، آموزه‌های دینی و یا شخصیت‌های مرتبط با آنها را به تصویر بکشد و به نهادینه شدن فرهنگ رضوی در کودکان و نوجوانان کمک کند.

خانم شیری مسئول کانون هنر و محصولات فرهنگی خدمت رضوی منطقه نوزده تهران گفت : نقاشی به کودکان فرصتی می‌دهد تا آزادانه تخیلات خود را به تصویر بکشند و ایده‌های جدیدی را خلق کنند. این امر به تقویت خلاقیت در آنها کمک می‌کند. همچنین نقاشی می‌تواند راهی برای کودکان باشد تا احساسات و عواطف خود را به مسائل اعتقادی مثل عشق به اهل بیت (ع) را که ممکن است گاهی در بیان آنها با کلمات مشکل داشته باشند، بیان کنند. زمانی که کودکان نقاشی خود را به پایان می‌رسانند، احساس رضایت و غرور می‌کنند. این امر به تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس آنها کمک می‌کند.
وی ادامه داد : برگزاری این ایستگاه نقاشی، مورد استقبال گرم خانواده‌ها و کودکان قرار گرفت و بار دیگر عشق و ارادت کودکان و نوجوانان به امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را به نمایش گذاشت.

شیری در پایان افزود : این برنامه در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد و در پایان این برنامه، به تمامی شرکت‌کنندگان در این ایستگاه نقاشی، هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

پایان پیام/ کانون خدمت رضوی منطقه نوزده تهران

به این نوشته امتیاز بدهید!

محمد اکبری میاندشتی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید