نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی آسمانی نیوز

جلسه آموزشی ویژگی های خادم تراز در آستانه ولادت با سعادت امام رضا (ع)

در آستانه ولادت با سعادت امام رضا (ع)، جلسه‌ای با حضور خادمیاران رضوی برگزار شد و در آن به ویژگی‌های خادمان خوب و نمونه‌هایی از سیره عملی ایشان پرداخته شد.

به گزارش آسمانی نیوز، حجت الاسلام افشار، سخنران این جلسه، با تأکید بر ضرورت نیکوکاری و تلاش برای خدمت به محبان اهل بیت (ع) اظهار داشت: اگر می‌خواهید جزو خادمین خوب حضرت باشید، باید در مسیر خیر قدم بردارید و با جان و دل به دوستداران امام رضا (ع) خدمت کنید.

وی در ادامه، به صَعْصَعه بن صَوحان، از یاران باوفای امام علی (ع) به عنوان الگوی خادمان خوب اشاره و خاطرنشان کرد: صَعْصَعه در انجام هر ماموریتی که از طرف امیرالمومنین (ع) به ایشان ابلاغ می‌شد، نهایت تلاش خود را به کار می‌گرفت. نمونه بارز آن، جریان بردن نامه از سوی امام علی (ع) برای معاویه بود که صَعْصَعه با درایت و شجاعت، این ماموریت خطیر را به سرانجام رساند.

افشار در ادامه افزود: خادم واقعی اهل بیت (ع) کسی است که در تمام سختی‌ها و بلایا، همچون زلزله، سیل و غیره در کنار مردم حضور دارد و با فداکاری و از خودگذشتگی، به یاری آنان می‌شتابد.

وی در پایان سخنان خود، بر اهمیت رفتار نیکو با خانواده، همسایگان و آحاد مردم جامعه از سوی خادمان امام رضا (ع) تأکید و خاطرنشان کرد: خادم خوب باید با رفتار و کردار خود، زینت‌بخش مکتب اهل بیت (ع) باشد و الگویی نیکو برای دیگران به شمار آید.

 

انتهای پیام/کانون_خدمت_رضوی_منطقه_نوزده_تهران

خروج از نسخه موبایل