» صفحه اصلی » آئین بزرگداشت شهید چمران، شهدای هفتم تیر و حج خونین در گلزار شهدای تهران
صفحه اصلی - کانون های خدمت رضوی استان تهران

آئین بزرگداشت شهید چمران، شهدای هفتم تیر و حج خونین در گلزار شهدای تهران

۳۰ خرداد ۰۳ 7۰47

در آستانه سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران، جمعی از خادمیاران و یاوران رضوی منطقه دارالمومنین در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) حاضر شدند و از مقام‌ شامخ این شهید والامقام تجلیل کردند.

به گزارش آسمانی نیوز؛ در این مراسم معنوی، که به همت کانون ایثار و شهادت و با همکاری کانون‌های زیارت و جهادی برگزار شد، حاضران در یادمان شهدای هفتم تیر حضور یافتند و پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید؛ قبور مطهر این شهدا را در آستانه سالگرد شهادتشان غبارروبی، معطر و گل‌افشانی کردند‌.

در ادامه حضار از روایتگری و خاطره‌گویی محمدمهدی مظفری پیرامون شهدای دفاع مقدس و ویژگی‌های شاخص شهدای پرواز اردیبهشت بهره بردند.

سپس خادمیاران و یاوران رضوی بر سر مزار شهید چمران گرد هم‌ آمدند و یاد این شهید بزرگوار را گرامی داشتند. حاضران پس از استماع بخش‌هایی از زندگی شهید چمران؛ ذکر توسلی هم به محضر سیدالشهدا داشتند و فضا را به نور نام اهل بیت منور کردند.

با توجه به هم‌زمانی این مراسم با ایام حج؛ شرکت‌کنندگان در یادمان شهدای حج خونین حضور یافتند و با قرائت زیارت وارث و عرض ارادت به محضر حضرت اباعبدالله ثواب این توسل را به روح این شهدای مظلوم تقدیم و از آن‌ها تجلیل کردند.

همچنین اعضای کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۴ با هماهنگی کانون جهادی؛ مزار تعدادی از شهدای گمنام قطعه ۴۰ را ترمیم و رنگ‌آمیزی کردند.

این گردهمایی نورانی با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و اطعام بر سر سفره احسان شهدا به پایان رسید.
شایان ذکر است بخشی از پذیرایی و میزبانی این مراسم از سوی کانون زیارت صورت گرفت و کانون ایثار و شهادت به نیابت از شهدا، به‌ویژه خادم‌الرضا(ع) شهید آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، به حاضران تسبیح‌هایی مزین به تصاویر شهدا اهدا کرد.

انتهای پیام/کانون_خدمت_رضوی_منطقه_۱۴

به این نوشته امتیاز بدهید!

محمد اکبری میاندشتی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید