» صفحه اصلی » برگزاری کلاس های صنایع دستی توسط کانون بانوان و خانواده منطقه ۱۱
صفحه اصلی - کانون های خدمت رضوی استان تهران

برگزاری کلاس های صنایع دستی توسط کانون بانوان و خانواده منطقه ۱۱

۷ تیر ۰۳ 2۰17

کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی منطقه ۱۱ در راستای توانمندسازی بانوان و دختران اقدام به برگزاری کلاس های صنایع دستی و سوزندوزی کرده است.

به گزارش آسمانی  نیوز، نفیسه جعفری، مسئول کانون بانوان و خانواده منطقه ۱۱ با اعلام این خبر گفت : این آموزش ها توسط صدف رضایی قندفروش یکی از اساتید مجرب صنایع دستی و هنرهای سنتی برگزار می شود . وی ۱۴ سال است که با هدف حمایت از بانوان سرپرست خانواده زیر پرچم آقا علی ابن موسی الرضا علیه السّلام قدم هایش را به نیت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) در مسیر امام رضایی با طرح لبخندی در مسیر مهربانی روی صورت بانوان ارزش آفرین و تأثیر گذار ایران قوی انجام داده است.

وی اظهار داشت: این نخستین بار است که کانون بانوان و خانواده خادمیاران منطقه ۱۱ این طرح را به منظور پررنگ کردن مساجد برای حضور بانوان و دختران ، دوره های تخصصی هنر، گرایش صنایع دستی، سوزندوزی برای بانوان در مسیرِ مهارت آموزی، توانمندسازی و کارآفرینی با یاری خدا و دعای امام رئوف علیه السلام در مسجد امام محمد باقر(ع) منطقهٔ ١١ اجرایی شده است .

جعفری اظهار داشت : در این طرح برای نخستین بار رشته سوزندوزی برگرفته از هنر مناطق دوخت سنتی پته دوزی همانند شهر کرمان که یکی از بهترین صنایع دستی و پرافتخارترین هنرهای ایران است، آموزش به صورت رایگان در تمام بخش ها تقدیم نگاه بانوان ارزش آفرین و تأثیر گذار عزیزمان در حسینیهٔ مسجد امام محمد باقر علیه السلام می شود.

وی افزود: بانوان سرپرست خانواده ای که در این دوره های تخصصی شرکت می کنند چنانچه مهارت دوختشان به سطح قابل قبول برسد، به سازمان فنی و حرفه ای برای دریافت مدرک معرفی می‌شوند و در پایان دوره با در اختیار گذاشتن لوازم تخصصی سوزندوزی مطابق با جنس پارچه و نخ های خاص مناطق ایران اشتغالزایی در مسیر صادرات برای کسب درآمد پایدار از کانون گرم خانه و خانواده آغاز و در غرفه های تخصصی نمایشگاه های بین المللی صنایع دستی در ایران ارائه می شود.

وی تصریح کرد : همچنین برای رده سنی ۸ تا ۱۸ سال، ساخت زیورآلاتی مانند تل، هد سر گوشواره، دستبند و گردنبند را که برای این گروه سنی مورد تقاضا است همراه با طراحی و دوخت کوله‌های پیاده‌روی آموزش می دهیم.

انتهای پیام/کانون_خدمت_رضوی_منطقه_۱۱_تهران

به این نوشته امتیاز بدهید!

محمد اکبری میاندشتی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید