» صفحه اصلی » بیعت با امیرالمومنین(ع)/ برپایی جشن روز عید غدیر خم و اهدای ۸ بسته معیشتی در منطقه ۵ تهران 
صفحه اصلی - کانون های خدمت رضوی استان تهران

بیعت با امیرالمومنین(ع)/ برپایی جشن روز عید غدیر خم و اهدای ۸ بسته معیشتی در منطقه ۵ تهران 

۷ تیر ۰۳ 3۰40

خادمیاران رضوی منطقه۵ تهران در دومین روز غدیر و همزمان با سالروز میلاد امام موسی کاظم(ع) جشنی ویژه بانوان برگزار کردند.

به گزارش آسمانی نیوز، شهناز سیفی مسئول کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی منطقه ۵تهران گفت: حضرت رسول در روز غدیر مردم را به پیمان بستن با حضرت علی و نقل ماجرای برگزیده شدن او به پیشوایی دیگر مسلمانان و تبریک به علی برای معین شدن به این منصب الهی فرا خواند. مردم نیز چنین کردند و جزو اولین کسانی که به علی تبریک گفتند ابوبکر، عمر، عثمان، طلحه، زبیر و دیگر مهاجرین و انصار بودند و این بیعت تا سه روز ادامه داشت.

وی افزود: به مناسبت گرامیداشت واقعه غدیر در دومین روز عید غدیر خم جشنی ویژه بانوان برپا شد و با برنامه های متنوع شادی را در جمع آنها گسترش دادیم.

سیفی اظهارداشت: در این جشن به حدیث حضرت امام رضا (ع) در فضیلت عید غدیر توسط اشرف السادات قائمی سخنران برنامه پرداخته شد که : «حضرت امام رضا(ع) فرمودند: پدر من از پدرش روایت کرده است که: روز غدیر در آسمان‏ها مشهورتر است از روى زمین، خداوند تعالى در بهشت فردوس قصرى دارد که یک خشت آن نقره، و یک خشت آن از طلاست، و در آن یکصد هزار قبه (اطاقى که سقف آن به شکل گنبد مستدیر است) و یکصد هزار خیمه از یاقوت سبز است، خاک آن مشک و عبیر است، و در آن ۴ نهر است: نهرى است از خمر (شراب مست کننده)، نهرى است از آب، نهرى از شیر و نهرى است از عسل.

وی در آخر خاطرنشان کرد: تعداد ۸ بسته معیشتی به نیت نام مقدس امام رضا(ع) شامل برنج، گوشت مرغ، رب، قند و روغن بین خانواده های کم برخوردار توزیع شد که پنجاه میلیون ریال هزینه داشت.

انتهای پیام/۴/۷

#کانون_خدمت_رضوی_منطقه_۵_تهران

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

فاطمه شمس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید