» صفحه اصلی » تکریم‌ شهدای سادات در دهه پرنور ولایت
صفحه اصلی - کانون های خدمت رضوی استان تهران

تکریم‌ شهدای سادات در دهه پرنور ولایت

۷ تیر ۰۳ 3۰41

سفیران حضرت رضا(ع) در منطقه دارالمومنین در آستانه عید مبارک غدیر با حضور در منزل شهدای سادات از آن‌ها تجلیل کردند.

به گزارش آسمانی نیوز؛ کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ در راستای بزرگداشت شهدا؛ میهمان خانواده‌های معظم‌ ۳ شهید از تبار حضرت زهرا(س) بودند.

شهید سیدمحمد حسین‌زاد؛ سرباز شهیدی که سال‌ها میهمان حضرت زهرا(س) بود.

سیدمحمد بسیار مشتی و لوطی‌منش بود. با اینکه سن زیادی نداشت؛ یکی از حمام‌های مولوی را قرق و کارتن‌خواب‌های مولوی را جمع می‌کرد و به حمام‌می‌برد و می‌شست‌. البته با دادن هزینه بیشتر صاحب حمام را راضی می‌کرد.

سیدمحمد به سن سربازی که رسید، برای خدمت وارد ارتش و سپس به مناطق عملیاتی اعزام شد.

قرار بود یک اتاق به منزل‌شان‌ اضافه کنند. سیدمحمد هم از جبهه برگشته بود و کمک‌حال پدر بود.

مادر می‌گوید: دیدم زل زده به سقف اتاق تازه‌ساخته. گفتم به چی فکر می‌کنی؟ سیدمحمد گفت دارم به روزهایی فکر می‌کنم که در نبود من ساعت‌ها به این سقف خیره می‌شوی. همین هم شد. این حرف او برای من ۳۰ سال طول کشید.

۲۱ تیر ۶۷ سیدمحمد در تک عراق به گردان ۲۰۷ ژاندارمری شهید و مفقودالاثر شد.

در سال‌های نبود سیدمحمد پدر داغ فرزندش را تاب نیاورد و دست از دنیا کشید.

سرانجام روز شهادت حضرت زهرا(س) پیکرش پیدا شد و به آغوش مادر بازگشت. پیکری که از روی شال سیادت برادرش شناسایی شد. شالی که سال‌ها در هیئت روی دوشش بود و غبار عَلَم‌ها را با آن می‌زدود و پس از سی سال کاملاً قابل شناسایی و از هم نپاشیده بود!

گفتنی است این دیدار خاطره‌انگیز در سالروز ولادت شهید برگزار شد و خادمیاران جشن تولدی برای شهید سیدمحمد حسین‌زاد برپا کردند.

این مراسم با همنوایی صلوات خاصه و نماز جماعت به پایان رسید.

در دیداری دیگر؛ خادمیاران و یاوران رضوی منطقه دارالمومنین میهمان بیت دو شهیدی بودند که شمع حیات پدر و مادر بزرگوارشان خاموش شده و خواهر در این دیدار راوی خاطرات برادرانش بود.

شهیدان سیداحمد و سیدمحمد حسینی؛ مجاهدان گمنام وطن

سیداحمد حسینی سال ۱۳۴۴ در محله طیب متولد و ۳ بار به جبهه اعزام شد. با اینکه بارها جراحت پیکرش را آزرده بود؛ اما دست از دفاع برنداشت و ایستادن مقابل دشمنان وطنش را بر هر درد و رنجی ترجیح داد.

در عملیات والفجر مقدماتی از ناحیه گردن مجروح و همان سبب شد برای مداوا در بیمارستان نیروی هوایی بستری شود.

خانواده منتظر بهبودی و بازگشت او بودند؛ اما درست در روزی که همه اعضای خانواده‌، جز خواهرش، برای مراسم تدفین پدربزرگ به پیشوا رفته بودند، آسمانی شد و خواهر در تنهایی غم شنیدن خبر شهادت برادرش را به دوش کشید و خبررسان شهادت سیداحمد عزیز شد.

برادر دیگر؛ شهید سیدمحمد حسینی هم جانباز شیمیایی بود که در سال‌های پس از جنگ؛ در راه حفظ امنیت کشور کوشید و پس از بازنشستگی هم‌ دست از جهاد برنداشت و با حضور در محروم‌ترین نقاط سیستان و بلوچستان، خوزستان و… به کم‌برخوردارترین افراد خدمت می‌کرد.

شهیدسیدمحمد خود را وقف خدمت به هموطنان کرده بود.‌ روزگاری در جبهه جنگ سخت، روزگاری در جبهه جنگ نرم و امنیت و روزگاری در جبهه جهادی…

سرانجام این مجاهد خستگی‌ناپذیر هم شهادت با ویروس منحوس کرونا بود.

پایان‌بخش این دیدار هم تقدیر از خانواده شهدا بود.

انتهای پیام/کانون_خدمت_رضوی_منطقه_۱۴

به این نوشته امتیاز بدهید!

محمد اکبری میاندشتی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید