» صفحه اصلی » خدمتی دیگر از کانون مشاوره و مددکاری منطقه ۱۴؛ ارائه خدمات روانشناسی رایگان در دهه ولایت
صفحه اصلی - کانون های خدمت رضوی استان تهران

خدمتی دیگر از کانون مشاوره و مددکاری منطقه ۱۴؛ ارائه خدمات روانشناسی رایگان در دهه ولایت

۱۳ تیر ۰۳ 1۰15

خادمیاران کانون‌ مشاوره و مددکاری خدمت رضوی منطقه ۱۴ تهران با هدف کاهش آسیب‌های خانواده‌ و ایجاد آرامش روانی در دهه ولایت خدمات مشاوره‌ای ارائه کردند.

به گزارش آسمانی نیوز؛ نیره تهرانی مسئول کانون مشاوره و مددکار منطقه ۱۴ تهران اعلام کرد: تعدادی از کانون‌های خدمت رضوی منطقه دارالمومنین در دهه ولایت با برپایی میز خدمت به ارائه خدمات گوناگون به شهروندان پرداختند که کانون مشاوره و مددکاری یکی از فعال‌ترین کانون‌ها در این طرح بود.

وی گفت: این خدمت‌رسانی به میزبانی کانون محله‌ای مسجد شهید بهشتی واقع در خیابان نبرد صورت گرفت و در مجموع ۳۰ مراجعه کننده از مردم شریف منطقه طی ۵ روز از حضور مشاوران و روانشناسان خبره در زمینه‌های خانواده، کودک و نوجوان بهره‌مند شدند و برخی موارد برای ادامه مشاوره به کانون ارجاع داده شد.

تهرانی در ادامه افزود: در طول سال هم مسجد خداداد شنبه‌ها با حضور سه نفر از مشاوران؛ مسجد امام محمد تقی(ع) چهارشنبه‌ها با حضور دو نفر از مشاوران؛ مسجد امام جعفر صادق(ع) دوشنبه‌ها، مسجد فاطمیه دولاب یکشنبه‌ها و مسجد امام علی(ع) سه‌شنبه‌ها با حضور یک خادمیار مشاور آماده ارائه خدمات روانشناسی به مردم عزیز هستند.

مسئول کانون مشاوره و مددکاری به موضوعات مورد مشاوره از جمله زوج درمانی، مشاوره‌های پیش از ازدواج، مشاوره‌های کودک و نوجوان، مشاوره‌های خانواده، مشاوره‌های بالینی و همچنین روان‌سنجی اشاره کرد و در خصوص میزان خدمات کانون تخصصی مشاوره گفت: به همت خادمیاران به طور میانگین در هر هفته ۵۰ تا ۶۰ ساعت مشاوره به مخاطبان ارائه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برپایی کارگاه‌های مختلف از جمله کارگاه مهارت‌های زندگی، کارگاه ارتباط والدین و فرزندان، کارگاه سامانه انتظارات و… عنوان داشت: این کارگاه‌ها با همکاری کانون عمومی اطلاع‌رسانی و پس از رسیدن به حد نصاب؛ در مساجد منتخب برگزار می‌شوند.

تهرانی در پایان به جلسات هم‌افزایی و انتقال تجربیات، که هر دوماه یک بار با حضور خادمیاران و با هدف کیفی‌ترشدن مشاوره تشکیل می‌شود، اشاره کرد و اظهار داشت: آخرین جلسه هم‌افزایی کانون مشاوره در تیرماه و با موضوع خانواده کارآمد برگزار شد.

انتهای پیام/کانون_خدمت_رضوی_منطقه_۱۴

به این نوشته امتیاز بدهید!

محمد اکبری میاندشتی

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×

    با ما در ارتباط باشید