» اجتماعی » آموزش » ما در پیشگیری و آموزش بهداشت و درمان یا صفرهستیم یا منفی
آموزش - اجتماعی - اخبار جدید - بهداشت و درمان - جدیدترین اخبار - جوانان - خانه و خانواده - رفاه و خدمات - سیاست - سیاسی - شهروند خبرنگار - صفحه اصلی - کمیسیون بهداشت و درمان مجلس - مجلس شورای اسلامی

ما در پیشگیری و آموزش بهداشت و درمان یا صفرهستیم یا منفی

۱۷ تیر ۰۳ 3۰27

دکتراحمدآریایی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه های کمیسیون بهداشت و درمان و حل مشکلات درمانی مردم اظهار داشت: ما امیدواریم که بتوانیم مشکلات دارویی و درمانی مردم را سریع حل نماییم، بیماری که با بیماری خود درگیر هست طبعا نیازمند دارو میباشد حتی گاهی وقتها ممکن است بیماری علاجی نداشته باشد اما ما وظیفه داریم کار درمانی خود را انجام دهیم.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم موارد خاص را در برنامه های آینده کمتر کنیم و هزینه های کشور در این زمینه را کمتر داشته باشیم باید یک نگاهی به پیشگیری داشته باشیم ما در این قسمت دچار مشکل هستیم که این مسائل بوجود می آید.
وی افزود:چاه درمان پر نخواهد شد مگر اینکه عمق آنرا کم کنیم که عمق آن با پیشگیری کم خواهد شد.
وقتی نتوانیم پیشگیری کنیم آنوقت عمق این چاه درمان پر و بیشتر و بیشتر خواهد شد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در اهمیت پیشگیری گفت: در واقع کجاها باید پیشگیری کنیم یکی از جاهای بسیار موثر خانه های بهداشت در شهرها و روستاها و آموزش در مدارس است
خانه بهداشت گاها میتواند در مدارس حضور داشته باشند علاوه بر اینکه در محلات و روستاها هم حضور دارند.

دکتر آریایی نژاد ضمن ضعیف دانستن مبحث پیشگیری و آموزش در کشور گفت: ما در این قسمتها یا صفر هستیم و یا بعضا منفی ، چرا که ما تمام هم و غم خود را برای درمان گذاشته ایم.
وی افزود: حتی طرح تحول سلامت یک طرح ناقص الخلقه بوده و رها شد و ضربه خود را به بودجه کشور هم زد.
وی افزود: ما باید در این خصوص دارای برنامه‌ بوده و تقویت پیشگیری داشته باشیم و سیستم و سامانه ارجاع را مدنظر داشته باشیم.
گاهی نباید برای یک مساله کوچک به فوق تخصص مراجعه نماییم.
ما اگر بتوانیم هرم را درست کرده و نیروهای پایه برای پیشگیری بیشتر از درمان و فوق تخصص داشته باشیم یعنی سامانه درستی را در کشور ایجاد کرده ایم.
آریایی نژاد عنوان کرد: مراقبت های پیشگیری اولیه را باید انجام داده و سطوح پیشگیری رعایت شود.
دکتر آریایی نژاد گف: یکی از مشکلات کشور این است که زمانبندی مشخصی برای برنامه ها نداریم که تا چه زمانی باید به کدام مقصد برسیم و برنامه ها مدام در حال تکرارشدن هستند.
وی افزود: میبایست در برنامه بهداشت و درمان مشخص کنیم تا سال آینده باید در کجا قراربگیریم و اگر طبق برنامه زمانبندی در آن نقطه نیستیم علل و عوامل ان را بررسی کنیم که چرا به اهداف تعیین شده نرسیدیم
وی در پایان در اهمیت به نگاه و نظرات کارشناسان امر در این زمینه گفت: همه اینها یک کار کارشناسی دقیق هستند و در این بین کارشناسان زحمات زیادی را متحمل شده اند و باید گوش به حرف آنها بوده که بتوانیم به اهدافمان برسیم

به این نوشته امتیاز بدهید!

عباس هادی افروز/دبیرسرویس مجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید