» صفحه اصلی » گسترده شدن سفره افطاری در روز دحوالارض
صفحه اصلی - کانون های خدمت رضوی استان تهران

گسترده شدن سفره افطاری در روز دحوالارض

۱۵ خرداد ۰۳ 3۰41

خادمیاران رضوی منطقه ۱۰ تهران در مقبرهالشهدای گمنام همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و روز دحوالارض حاضر شدند.

به گزارش آسمانی نیوز، همزمان با سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)، که مصادف شده بود با روز دحوالارض، خادمیاران رضوی منطقه ۱۰ تهران به همراه خانواده‌هایشان در مقبره الشهدای گمنام شهرک شهید باقری، در تپه نور الزهرا(س)، حضور پیدا کردند و یاد و خاطره امام شهدا و شهدا را زنده نگه داشتند، این در حالی بود که هنوز مصیبت شهادت رئیس جمهور شهیدمان در سانحه‌ سقوط بالگرد از یادها نرفته است.

مراسم از هنگام اذان مغرب با اقامه نماز جماعت در فضای باز، در جوار مقبرهالشهدا آغاز و بعد از نماز، حاضران به داخل حسینیه برای صرف افطار دعوت شدند چرا که در این روز دحوالارض، روزی که یکی از اعمال توصیه شده روزه است و ثواب زیادی دارد، بسیاری از مردم روزه داشتند.

پس از گسترده شدن سفره ‌ افطاری در کنار مزار شهدای گمنام، میثم جعفری دبیر کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۰ تهران بعد از تسلیت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) درباره‌ ارزش واقعی انسان و جایگاهی که انسان می تواند دست یابد سخن گفت.

حجت ‌الاسلام نظری درباره‌ تاثیر تواضع در شکل گیری شخصیت شهدا، به ایراد سخنرانی پرداخت و مداحان اهل بیت علیهم السلام به مدیحه سرایی پرداختند.

 

خادمیاران در چایخانه‌ حسینیه متعلق به یادمان شهدا فعال بودند و با چای به پذیرایی از زائران پرداختند.

پایان خبر / کانون خدمت رضوی منطقه ده تهران

به این نوشته امتیاز بدهید!

محمد اکبری میاندشتی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید