» صفحه اصلی » وقتی یک چهارمی بهترین عملکرد کاروان ایران در هفته اول می‌شود/ عابدینی همه کار کرد جز مدال‌آوری
صفحه اصلی

وقتی یک چهارمی بهترین عملکرد کاروان ایران در هفته اول می‌شود/ عابدینی همه کار کرد جز مدال‌آوری

۲۳ مرداد ۹۵ 1۰21

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجتبی عابدینی با قرار گرفتن در جایگاه چهاردهم رنکینگ جهانی برای نخستین بار در تاریخ شمشیربازی با سهمیه جهانی راهی المپیک شد، اتفاقی بزرگ که نتیجه آن باز شدن مسیر برای کسب دومین سهمیه ایران از زون آسیا بود.

مجتبی عابدینی که با پشتکار و تجربه‌ای کاملاً متفاوت نسبت به المپیک لندن راهی ریو شده بود، موفق شد در اولین گام یاگودتا نفر نوزدهم رنکینگ جهانی از اوکراین را  با نتیجه ۱۵ بر ۹ شکست دهد.

شمشیرباز کشورمان سپس چو از کره جنوبی را ۱۵ بر ۱۲ شکست داد و به جمع هشت نفر پایانی راه یافت. وی در ادامه به مصاف وینسنت آنستت از فرانسه رفت و با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی مسابقات رسید.

سابریست کشورمان در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها برابر داریل هومر از آمریکا به میدان رفت و با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ باخت و از راهیابی به فینال بازماند. عابدینی در این دیدار عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و با وجود اینکه دو بار از حریفش عقب بود با استفاده از هوش و تمرکز بالای خود کار را برای حریف نامدار آمریکایی سخت کرد و در امتیاز ۱۴ کار را به تساوی کشاند. 

هومر آمریکایی که رسیدن به فینال را سخت می‌دید برای غلبه بر حریف سرسخت ایرانی خود دست به ریسک زد و با استفاده از چاشنی ناداوری ۱۵ بر ۱۴ عابدینی را شکست داد تا مرد شگفتی‌ساز کاروان ایران در هفته نخست از رسیدن به فینال باز بماند و آه حسرت را برای تماشاگران ایرانی به همراه آورد.

عابدینی که فراتر از تصور همه حتی مسئولان ورزش کشور در این المپیک ظاهر شده بود، اعلام کرده بود در روز تولدش مدال طلا را به هموطنانش تقدیم می‌کند، اما با وجود شایستگی‌هایش از رسیدن به فینال باز ماند.

فاصله کوتاه دیدارهای نیمه نهایی و رده‌بندی از یک سو و اُفت روحی شدید عابدینی از طرف دیگر باعث شد تا حریف کره‌ای این شمشیرباز در دیدار رده‌بندی با استفاده از سرعت بالای خود و البته خستگی روحی و جسمی عابدینی مدال برنز را نیز از شمشیرباز نابغه ایران برباید و او را ناچار به ترک ریو با دست خالی کند.

اگرچه عابدینی از کسب مدال باز ماند، اما باید اعتراف کرد در بین ورزشکاران ایرانی در هفته نخست المپیک ۲۰۱۶ بهترین عملکرد را داشت و انتظارات مردم و مسئولان را از رشته کمتر دیده شده شمشیربازی بالاتر برد. عابدینی با وجود ناکامی در کسب مدال از سوی مجامع بین‌المللی شمشیربازی مورد تقدیر قرار گرفت و در همان شب بیش از ۱۰۰ ایمیل تبریک برای ایران ارسال شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید